Helaas komen WIFI problemen vaak voor, als het even kan adviseren wij onze klanten altijd te kiezen voor een netwerkverbinding via een kabel, of voor netwerk via het stopcontact.
Het is inderdaad niet makkelijk om vervolgens achter de oorzaak te komen, waarom u WIFI niet werkt maar u kunt wel degelijk bepaalde zaken anders instellen. Voor alle duidelijkheid, WIFI instellingen worden gedaan in de ROUTER/MODEM van uw internet provider. De IP camera zal/moet deze instellingen handmatig of automatisch overnemen.
KANAAL INSTELLING CONTROLEREN
Meten is Weten is oud spreekwoord, mits je weet wat je meet. Om te meten maken wij veelvuldig gebruik van de een APP in de Google Play Store, de naam van APP is WIFI ANALYSER. Met deze app kunt u precies zien welke WIFI netwerken in uw omgeving aanwezig zijn, of er netwerken op hetzelfde kanaal zitten en wat de sterkte van dat specifieke netwerk is. Indien uw router eenzelfde kanaal gebruikt als iemand anders, verander dan uw kanaalinstelling in uw router naar een kanaal wat het minst/of niet bezet is.
Bandbreedte aanpassen in de router
Veel router staan vwb WIFI ingesteld op een bandbreedte van 20MHZ, zet deze indien mogelijk op 40MHZ en kan dan meer data gelijktijdig door de WIFI worden gestuurd. Omdaat er heel veel routers zijn, kunnen we hier geen plaatje van geven. Maar deze instelling is te vinden onder de WIFI instellingen van uw router/modem van uw provider.
Controleer uw instellingen nauwkeurig
Conttroleer zowel in Router/Modem de naam van uw router, dit heet een SSID, De gebruikte Encryptie methode (WEP/WPA/WPA2) en de code (wachtwoord) voor toegang in het WIFI netwerk. Zorg ervoor dat de IP Camera dezelfde instellingen heeft
Na ophangen werkt de WIFI toch niet, verplaats de IP camera
In eerste instantie werkt de camera, na plaatsing niet meer. Dan is er meestal onvoldoende bereik, u kunt proberen de antennes anders te richten, dit wil vaak helpen. Door de Camera riching de router te verplaatsen, kunt u bepalen hoever het bereik, te ver betkent vrijwel altijd uitval.
U heeft alles gecontroleerd en toch werkt het niet, wat nu?
Evt kunnen wij op afstand proberen te helpen, voor onze klanten is dit gratis, niet klanten ondersteunen wij ook tegen betaling. Woont u in een van de 3 Noordelijke provincies dan is support ter plekke tegen betalling ook mogelijk. Wilt u support aanvragen dan kan dat hier
© 2024 www.obspro.nl - Powered by Shoppagina.nl